En jul att minnas!

Så har både julafton, juldagen och annandagen varit hos oss!En härlig jul att minnas! En jul utan varken kyla eller snö, men med massor av kärlek, paket, mat och mys med familjen!Onsdagen, alltså dagen för julafton spenderade vi ute hos mamma! En tradition som vi haft i flera år! Jag, min brors familj, min mamma och min pappa och förstås vi!;)De spelades bingo, åt och dracks! Alltså detta med bingo.. Va sjutton, man vinner ju för sjutton inget…Julafton!! Alltså när barnen vaknar och de…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

23 december 2015

Det är dagen innan julafton… Klockan är strax 12:00 och jag har precis kommit hem från jobbet.. Sista dagen på jobbet, nu ska jag vara ledig i över en vecka! Så underbart skönt! De här behöver jag verkligen nu, ledighet!! LEDIGHET!!!!!

Avslutade dessutom dagen med ett superspännande möte!!!;-)

Jag tassade upp imorse och ser att Jonas öppnat fönstret inatt.. Förmodigen har det varit för varmt inatt… Men för en gångs skull fryser inte jag när jag sätter ut min trötta varma kropp ur…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Jag valde livet!

Jag är allt som oftast väldigt ärlig mot er! Jag blottar mitt liv, mitt underliv och ja ibland faktiskt min anal (inte ordagrant då, bara i text;-)).. Jo för det har varit mycket snack om både muttor och analhål här inne.. Allt från förslossningskador till fistlar. Jo-då-så-att-e… Där fick min käre make skämmas lite igen…;-)

Jag har allt som oftast inga som helst problem att blotta mej. Visst kan det kanske kännas lite konstigt när människor jag knappt känner tittar lite konstigt på mej och…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Erbjudande till mina kära läsare!

Alltså ni vet hur mycket jag älskar kläder och skor! Och hur mycket jag älskar Plain Vanillas alla kläder! Äger ett helt gäng med supersnygga klänningar och tunikor från dem!

Messade med min snygga vän Johanna häromdagen, en av ägarinnorna till Plain Vanilla! Dom är så gymma så vet ni vad? De ger ER, mina kära läsare ett erbjudande på 20% rabatt på Plain Vanillas webbshop ända fram till nyårsafton!

20%!! Jiiihoooo!!

Ange koden appelblomman så ger det 20% rabatt!!

De har så mycket…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Det blev inget iår…

Jag är som sagt inte alls taggad för julen.. Jag vet inte vad som har hänt?

Jag har sedan jag flyttat hemifrån skrivit julkort varje år och när vi sedan fick barn så har jag tagit kort på dem och knåpat ihop fina julkort och skickat till alla nära och kära!

Jag har alltid väntat in snön, så ibland har det blivit lite i sista minuten med dessa julkort… Men de har alltid kommit iväg innan självaste julafton!

Iår har vi inte fått någon snö och iår har det heller inte blivit några…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Klackarna i taket!!

 Vaknade upp på fredagsmorgonen med halsont och inte alls taggad för julbord på kvällen… Men faktum är faktiskt, att ju mindre taggad man är på fest, ju roligare brukar det bli;-)

Kvällen till ära såg jag ut så här! Älskar mina nya öronhängen från People!

Jonas som brukar vara den av oss 2 som är den som oftast sköter sig, gick al in kvällen till ära… Jo då, det brukar ju oftst vara så att det är jag som brukar ha en och annan för mycket innan för västen, men inte i fredags!

 Det…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Vart är dom?

En vecka kvar till självaste jul, eller nej inte ens det. 6 dagar kvar till självaste julafton! Jag letar febrilt efter dom där julkänslorna. Men vart är dom någonstans? Ja inte är dom här iallafall, inuti min kropp….Försöker göra det lite mysigt här hemma, få de så där stämningsfullt och mysigt som jag själv kom ihåg min jul som liten. Kidsen kommer hem med massor av fint julpynt. De blir så mysigt, men ändå så känner jag nästan lite blaha känsla över julen. Varför? Usch jag vet inte? Vill…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Granen står så grön och grann på Bokgatan!

 I söndags eftermiddag åkte hela familjen ut till min mamma i skogen och gick på granjakt! Första gången vi ”tar” en egen gran. Vi har köpt alla andra år… Tjink! Där sparade vi in 400 spänn!;-)

 Solen visade sig och jag tror banne mej att det var de första strålarna som nådde mitt blekfeta ansikte på en månad… Sååå underbart, även om den inte stannade särskilt länge. Men det känns som om man får vara glad för det lilla ljus som man får just nu. Inte konstigt att man känner sig…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Avslutningar, lucia, hockey, julbord och mys!

Alltså det är nästan så ni skulle dra mej hårt i örat, ja till och med i båda öronen… Snart har det åter gått en vecka sedan jag bloggat sist… NEJ det finns inga undanflykter alls… FY PÅ MEJ!

Ni vet, det är fullt ös nu med både avslutningar och julbord hit och dit…

I torsdags eftermiddag var vi på Fabians simavslutning! Han har gått på plask och lek hela hösten och vi har den enorma turen att hans farmor kört dit och hem honom på torsdagar! Att få ihop ännu en aktivitet i…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman