Nu satsar Vaggeryd på solceller

Vaggeryd satsar nu på solceller på kommunens byggnader. Under hösten fick tre byggnader solcellspaneler och i kommunens reviderade miljöprogram står att på i princip all egen nybyggnation ska solceller uppföras.

– Förhoppningsvis är det här starten på något stort som vi kan jobba vidare efter, säger Lina Larsson, miljöstrateg på Vaggeryds kommun.

Läs mer på varnamonyheter.se

Nu ska Svenarums förskola byggas ut

Under det kommande året blir det renoveringar och ombyggnation av flera skolor och förskolor i kommunen. Nu står det klart att även Svenarums förskola ska byggas ut med en ny avdelning.

– Det har under ett par år varit kö i Svenarum och därför är det roligt att starta upp en till avdelning där, säger Jenny Larsen (KD), ordförande i barn- och utbildningsnämnden.

Läs mer på varnamonyheter.se