AGES INDUSTRI AB – Lönespecialist

AGES-koncernen är en ledande industrikoncern inom kontraktstillverkning.

Vårt ursprung och ledstjärna är den småländska entreprenörsandan; gör det enkelt, resurssmart och strukturerat. Våra fabriker finns i Småland och Halland och Ningbo Kina. Koncernen är noterad vid NASDAQ OMX First North Premier och omsättningen uppgår till cirka 1400 MSEK.Tillsammans är vi ca 500 medarbetare. Hållbarhet är en viktig del i vår tillväxtstrategi. Vi har under en tid haft fokus på den miljömässiga delen inom hållbarhet och där kan vi visa goda resultat. Nu tar vi samma fokus på hållbarhet ur ett medarbetarperspektiv.    

Läs mer på www.ages.se  

 

Välkommen till Ages-koncernen! Som vår nya Lönespecialist är du en viktig del av AGES Shared Services som ansvarar för att AGES har en enhetlig, effektiv och korrekt hantering av HR- & löneadministrationen i samtliga bolag inom koncernen. Nu har du möjligheten att vara en del i vår fortsatta utvecklingsresa där vi professionaliserar vårt HR-arbete och implementerar digitala arbetssätt för att erbjuda förstklassig service till chefer och medarbetare inom HR- och löneadministrativa frågor.

 

I rollen som Lönespecialist är din främsta uppgift att ansvara för löneprocessen från ax till limpa och självständigt hantera lönekörning och alla närliggande arbetsuppgifter för drygt 500 löner (tjänstemän & arbetare) fördelat på 10 bolag. I tjänsten ingår även att hantera personaladministrativa arbetsuppgifter där du har mycket kontakt med våra kollegor inom HR-funktionen, personalansvariga chefer och medarbetare inom koncernen. Du arbetar nära vår HR-funktion och på sikt rapporterar du till ansvarig för AGES Shared Service HR & Payroll.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Löneadministration

Hantering av samtliga personaladministrativa system

Tolkning och efterlevnad av kollektivavtal kopplat till lön

Förmåns-, pensions- och försäkringsadministration

Personalstatistik

Avstämning mot ekonomi/redovisning

Bevakning av anställningsavtal, visstidsanställningar, semesteruttag etc.

Administrativt stöd i HR-processer

Vem är du?

Vi söker dig som tidigare har arbetat i roll med alla förekommande delar inom löneprocessen. Vi tror att du har en relevant eftergymnasial utbildning i bagaget inom exempelvis ekonomi eller lön. Du har goda kunskaper i svensk arbetsrätt och har erfarenhet från Teknikavtalet. Vi arbetar i Kontek Lön och Kontek HRM och ser gärna att du har gjort detsamma.

 

Som person är du service minded och har en fallenhet för att skapa goda relationer. För dig är det en självklarhet att alltid leverera hög service, du har hög integritet och ett förtroendeingivande sätt. Du arbetar noggrant och strukturerat med ett öga för detaljer. Vi tror att du har ett stort intresse för lön samt en vilja att utveckla och utvecklas på jobbet. Denna roll passar dig med ett analytiskt sinnelag som är ödmjuk, prestigelös samt uppskattar en bred variation i ditt arbete. I teamet bidrar du med positiv energi, laganda och en dos humor som smittar.

 

I denna rekryteringen samarbetar AGES med FSK People. Ansvarig rekryterare är Johan Sandahl, 0370-302501. Ansök på www.fskpeople.se. Välkommen med din ansökan!

 

Välkommen med din ansökan !

Läs mer på gnosjoregion.se