Inköpare till BLS

BLS är idag en av marknadens ledande aktörer inom lagerinredning, detta på grund av att vi har kunnig och engagerad personal, tillsammans med en högeffektiv och automatiserad produktionsutrustning. Redan från början förstod vi att vägen till framgång handlar om att vara noggrann i detaljarbete. Med närhet till vår egen produktion kan vi hela tiden sträva efter att utveckla och förbättra våra produkter. Detta är en förutsättning för att kunna bemöta våra kunder och deras behov, på absolut bästa sätt. Vår styrka är att erbjuda flexibla lösningar tillsammans med snabba leveranser och att alltid använda vår kunskap för kundens bästa. Vi lägger stor vikt på en säker materialhantering och för att säkerställa de höga krav på kvalitet och säkerhet som krävs.  Din roll: Som operativ inköpare kommer du att komplettera den nuvarande Strategiska och Operativa inköparen, som i sin tur skall fokusera mer på det strategiska. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att handla om att ansvara för avrop/inköp av produkter och komponenter från externa leverantörer till lagret, samt till den egna produktionen i High Chaparral. Du kommer även att driva inköpsfrågor både internt och externt samt att ha kontroll över prognos- och ledtidshantering för inköpen. Leveransbevakning och kontroll av fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser är också vanligt förekommande arbetsuppgifter hos inköpsteamet. Du kommer även hantera hela order-logistikflödet för utvalda kunder. Exempel på några av dina arbetsuppgifter:

Operativt inköp baserat mot kundorder, prognoser och beställningspunkt.

Prognos- och ledtidshantering för våra olika inköp.

Leveransbevakning och beräkning av lagernivåer, justera beställningspunkter och säkerhets lager.

Samarbete internt med säljavdelningen, vara delaktig i vissa kundmöten.

Bokning och bevakning av frakter Import, till BLSAB och direktleveranser till slutkund.

 Dina erfarenheter och egenskaper:Vi söker dig som har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och lätt kan sätta dig in i rollen som operativ inköpare och orderhantering. Vi ser gärna att du har relevant utbildning inom inköp och logistik eller motsvarande. Har du erfarenhet av inköp, avrop, lagerstyrning inom tillverkningsindustrin ser vi det som ett plus. Tidigare hantering av frakter/transporter är också meriterande. Då du kommer att hantera flertalet system är god datorvana ett krav framförallt goda kunskaper inom Excel och gärna erfarenhet från att arbeta i affärssystem. Vi ser även att du har goda kunskaper i riktningsläsning. Till sist för att lyckas inom rollen är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga samt att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.Som person är du serviceinriktad och trygg med att ha många kontaktytor som med leverantörer, kunder, säljare och inköpsteam. Du är noggrann, driven, prestigelös, flexibel och har möjlighet att ha flera pågående tidskritiska aktiviteter samtidigt. För att trivas i rollen är det även viktigt att du trivs att jobba självständigt och har ett analytiskt, logistiskt och strategiskt synsätt. Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare som stöttar dina kollegor för att nå gemensamma mål. Vi erbjuder dig som Inköpare på BLS varierande arbetsuppgifter, korta beslutsvägar, god sammanhållning med dina kollegor och ett välmående företag. Får vi bli din nästa arbetsgivare? Varmt välkommen till oss! ÖvrigtOmfattning HeltidArbetstider: KontorstidStartdatum: Så snart som möjligtHur går vi vidare?I denna rekrytering samarbetar BLS med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att visa intresse för tjänsten redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Search/Kandidatansvarig Stina Runesson på stina.runesson@onepartnergroup.se alt 0371-394101.

Läs mer på gnosjoregion.se