KEY ACCOUNT MANAGER till PS Retail AB

Genom tilltalande & hållbara butiksmiljöer får vi varumärken att nå nya höjder! Vi är en pålitlig helhetsleverantör på en internationell marknad där vi skapar varumärkesunika, identitetsstärkande butikskoncept och fysiska plattformar. Vi ligger i framkant och ser en mycket spännande tid framför oss. Följ med…

Vi förstärker nu verksamheten med en ny kollega och nyckelperson som KEY ACCOUNT MANAGER. Du tar en viktig plats i säljteamet där du har eget kundansvar för både större och mindre konton. Du blir ansvarig i den affärsmässiga processen mot kund och driver projektinriktat framtagningsprocessen genom hela flödet enligt överenskommen tids-och leveransplan. Det innebär tätt samarbete internt med framförallt designers, projektledare, key account coordinators och inköpare. Dessa funktioner blir ett stort stöd för dig där ni tillsammans skapar den bästa lösningen för kundens behov med en affärsmässig och proffsig approach. Dina kontaktpersoner hos kund har oftast roller som t ex marknadschef, global retailchef eller produktchef. Det kan handla om allt från nya helhetslösningar för konceptutveckling till vidareutveckling av ideér/lösningar kring funktion eller design på befintligt koncept eller produkt. Det finns stor framtida potential hos flera av våra befintliga kunder och spännande förfrågningar från nya kunder ökar. Du rapporterar till Operations Manager/vVD och resor i Sverige är oftast avklarade över dagen men det kan också förekomma någon resa till kund i Europa.

 

Ditt jobb hos oss kommer vara utmanande och utvecklande där du bidrar med affärsmässighet, driv och engagemang. Vi är smidiga och enkla att arbeta med, vilket skapar en trygghet hos våra kunder och samarbetspartners såväl som bland kollegor. Engagemanget i våra uppdrag gör att vi blir genuina och skapar långsiktighet, arbetsglädje och stolthet. Vårt HQ ligger i Hillerstorp men då vi också har kontor i Jönköping är det inga problem att utgå därifrån beroende på din boendeort.

 

DIN PROFILVi är nyfiken på dig som har erfarenhet från en affärsinriktad roll, gärna i en internationell miljö. Har du arbetat inom branscher kopplat mot retail, inredning/möbler är det en fördel. Som person har du förmågan att se helheten, med stor portion sunt förnuft och affärsmässigt förhållningssätt. Du bygger långsiktiga, starka relationer och trivs i en öppen miljö med högt tempo och stort individuellt ansvar och engagemang. Precis som för PS Retail bygger din yrkesmässiga framgång på stark laganda med förmågan att samarbeta både externt och internt med fokus på kund och leverans av de mest optimala behovsanpassade lösningarna. Du behärskar engelska språket bra och är van användare i MS Office. Välkommen med din ansökan! 

 

KONTAKTI denna rekrytering samarbetar PS Retail med FindMood. Du ansöker till tjänsten via www.findmood.se. Vi räknar med att påbörja urvalet under vecka 9-10. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under processens gång till anna@findmood.se eller 0708-941101.

Läs mer på gnosjoregion.se