Logistic Operations Manager

Försäljningsorganisationer för EMEA behöver förstärkas med en skicklig logistiker med internationell profil.

Verksamheten hos BabyBjörn har globala logistikprocesser, vilket gör att vi törs utlova en spännande tjänst för dig som trivs med uppgifter inom logistik och logistikutveckling. Vill du dessutom jobba i ett entreprenörsdrivet företag med korta beslutsvägar och i en företagskultur präglad av framåtanda, engagemang och omtanke så kan det här vara jobbet för dig.

Tjänsten som Logistics Operations Manager är en nyckelroll inom EMEA där du jobbar tätt med Supply Chain, Planering- /Logistikavdelning, distributörer, säljteamet, 3PL m.fl. För att beskriva det enkelt är ansvaret att inom EMEA säkerställa att rätt produkter finns på rätt plats och i rätt tid. På så sätt får småbarnsföräldrar produkter som gör vardagen enklare och roligare för dem.

Du leder ett team med kompetenta Sales Coordinators och rapporterar till Regional Manager EMEA.

Logistics Operations Manager EMEA ansvarar för att:

Sätta strategi, driva och effektivisera Lager och distributionsverksamhet för att optimera kostnader och ledtider, samt försäljning och lönsamhet via KPI för EMEA regionen.

Samarbeta med Global Logistics och EMEA-lager som utför (Cross function)

Säkra EMEA Supply och Stock via forecasting i samarbete med Global Supply.

Driva verksamhetsrelaterade projekt som optimerar leverantörskedjan och lönsamheten inom EMEA-regionen samt kontinuerligt utvärdera kundspecifika krav tillsammans med Säljorganisation

leda och utveckla teamet med säljkoordinatorer.

Vi vill att du som söker har akademisk utbildning med lämplig inriktning, t.ex. logistik, SCM, ekonomi. 5-10 års erfarenhet är viktigt där du arbetat med internationella logistikprocesser av konsumentprodukter med distributionshubbar, 3-PL, e-handelslösningar, EDI etc, Förutom djupa kunskaper inom logistik behöver du kunna ekonomi, projektledning, ERP och ha jobbat med processutveckling. Engelska behöver du förstås behärska med lätthet i tal och skrift.

Självklart är det också bra om du de senaste åren haft personalansvar.

För att lyckas i rollen behöver du vara initiativrik, stark på problemlösning, affärsmässig och ha hög förmåga att bygga interna och externa relationer. Som ledare vill vi att du är kommunikativ, ödmjuk och en bra lagspelare.

Placeringsort: Lanna, men ett antal dagar/månad är man på plats på huvudkontoret i Sundbyberg. Internationella tjänsteresor förekommer så vi hoppas att du både uppskattar och har möjligheter att göra några resor/år.

Anställningsform: Heltid, tillsvidare och tillträde enligt överenskommelse

Information: Rekryteringen görs i samarbete med Stella Rekrytering & Ledarskap AB som kan ge ytterligare information om tjänst och företag. Kontaktpersoner är Christer Johansson, 0393 – 77 99 95.

Ansökan görs snarast via stellaab.se under rubricerad tjänst dock senast  30 sep 2023. Vi tillämpar löpande urval.

BabyBjörn AB is a Swedish, family-owned company that has around 180 employees within its Groups and develops, markets, and distributes children´s products, primarily for the age group 0-3 years. The company was founded in 1961, and since then more than 50 million children have been carried in our baby carriers. We have a turnover today of more than SEK 1 billion, and 95% of our sales are exports to more than fifty countries. As we exist for all types of families, no matter their structure, lifestyle, or identity, we strive for this to be reflected in our organization as well.

More information is available at www.babybjorn.com

Läs mer på gnosjoregion.se