Jag har blivit faster!!

Som sagt.. Jag ligger efter här, rejält… Fy skäms på mej;-) MEN!

Jag hade ju en liten hemlis för ett tag sedan! Ibland får man ju inte yppa så mycket när det inte gäller en själv, så jag har varit tyst som muren och låtit andra prata!;-)

En av hemlisarna var att jag skulle bli faster!!

Saker och ting händer här i livet som man liksom inte planerar alls… De liksom bara sker och bra blir det till slut i alla fall!

Livet förändras helt plötsligt och man kastas upp och ner! Många beslut skall…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Midsommarhelgen 2106, del 1!

Nämen heeeej!

Asså jag ligger typ efter hur mycket som helst… Och inte bara här, utan även i huvudet… Trodde på allvar att det var måndag idag… Besvikelsen blev inte direkt så stor kan jag säga. Ännu en dag närmare SEMSETER!!!;-)

Vi har haft en helt underbar midsommarhelg, med underbara vänner nere i vår stuga!

Vi alla åkte ner redan i torsdags! Slöt upp, käkade, handlade allt till helgen, drack bubbel och njöt av de härliga vädret!

Ungarna for naturligvis iväg ner till…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Skåneland!

I måndags morse innan en endaste liten tuppfan hade vaknat, brummade jag och min kollega neråt vackra Skåneland!

Kund och leverantörsbesök i dagarna 2!

Att stiga upp runt 4 på morgonen, ha massa möten.. Japp det krävs en liten dos av frisk luft och mat mitt på dagen! Lyxigt att sätta sig ner och käka en lunch ute i solen!

Att kasta av sig skorna efter att ha varit på språng en hel dag! Inte fy skam det heller.. Jäkligt varmt på rummet dock, men det fanns ju fläkt;-)

Mot kvällningen gick vi ut…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

När man inte vet om man ska skratta eller gråta?!

Förra veckan var jag återigen och tog prov på sköldkörteln… Det var ju det min läkare skrev att jag skulle göra.. Läs HÄR om det!

Har liksom nästan räknat dagarna så att jag åter skulle få gå och ta ett nytt! Kände att det liksom skulle bli skönt att få svart på vitt att något va knas med min sköldkörtel och att det inte är helt fel i bara huvudet och kroppen… Jo, för så känns det just nu. Att jag tror att jag bara inbillar mej att jag mår skit (och ja den listan vet ni ju vad som mer är…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Falska sniglar!

I fredags gjorde jag lite plock innan självaste kvällsmaten! Älskar ju plock, så det brukar jag fixa på helgerna! Plocka lite innan självaste huvudrätten! Mums! Sippra på ett glas vin och småäta lite! Skulle lätt kunna leva på just plock!;-)

Hittade ett recept på falska sniglar hos matplatsen och självklart fick jag lov att testa dem! Mums säger jag bara och superenkla att göra! Barnen var väl lite så där… Men vi vuxna älskade dem! Slurp sa det, så va fatet tomt;-)

Falska sniglarca 12…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Hamburgare, kalas, klipp och hemma!

Jaha… Så var det söndag ikväll igen… Men skoja INTE hur fort tiden går… Känns som om jag knappt hinner andas mellan dagarna och de bara rusar på… Men så är det väl för alla!?Det är därför jag längtar så fruktansvärt efter semestern just nu.. Känns som om hela ens vakna tid är uppbokad och planerad.. Alltså superkul, men ibland behöver man bara vara.. Vara hemma och inte göra ett endaste litet skit… Ramla ihop och komma upp pigg och alert… Men nej jag ska väl inte klaga… Jag…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

För vi ska åka på vår drömresa!!

Jag har sagt så länge jag har levt, att jag ALDRIG kommer att fira jul någon annanstans… Nä fy. Förstöra den härliga julen med att åka till ett varmt land. Nja.. Den grejen har inte riktigt varit min…

Men så de senaste åren har jag ändå känt att jag börjat ändrat mej lite på den fronten…

Jo man kan faktiskt ändra sig och en jäkla tur är väl det?!;-)

All den där hysteriska stressen hit och dit… Mat, klappar och hej och hans moster.. Allt ska fixas för ett par dagar och poff så är…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Helgen och värsta bakfyllan…

Hej tisdag! Sitter i en bil på väg på lite kundbesök efter en morgon på gymmet! Jag har verkligen ett varierande jobb och det är så himla kul! Är liksom överallt! Många bollar i luften, me like! Har privatchaufför! Perfekt ju, för då kan man ju blogga om jag nu inte sover;-)Helgen som var blev ganska lugn! Eller nja lugn och lugn förresten…;) Fredagen spenderades framför TV:n ihop med familjen…. Nä eller vänta, det var bara jag, Alfred och Fabian hemma.. Douglas spelade match och Jonas…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Sommarlov 2016!

Så nu ligger jag efter igen.. Fy på mej… Ja ja, så blir det ibland. Och NEJ jag ska inte pressa mej, bloggen är en STOR del av mitt liv och är mitt lilla skötebarn. Men det får absolut inte bli ett stressmoment, det har jag bestämt mej för. Finns inte tid att sitta. Nej då gör jag heller inte det. Då prioriterar jag att bloggen kommer i andra hand tyvärr.. Måste se till att må bra först och främst! Så, nu har jag förklarat mej;-)

I torsdags var vi på skolavslutning! Tänk att kottarna blivit…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman