En dag bland spöken, troll och fantastisk miljö!

I måndags på självaste nationaldagen strålade solen och det var ett alldeles fantastiskt väder! Solen strålade nästan ikapp med grabbarnas humör! Jo då, deras humör var på topp tack gode gud för det! ÄNTLIGEN börjar Fabians trots ge sig! Efter 6 år med trots början han sakta men säkert släppa den delen av sitt liv! Så underbart fantastiskt att slippa ta dessa dagliga strider!!

Hela familjen Tajkon hoppade in i bilen efter lunch och drog iväg till grannbyn Vaggeryd och besökte…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Man ska ta vara på varje minut, man ska njuta och så ska man njuta ännu mera!

Känns på någotvis som om det varit semester, ja semester på riktigt.. Den där ledigheten som var extra igår, den var guld värd!

Jag är så trött så trött… Har inte orkat bloggat.. Nä det har inte gått.. Ja sen har jag i och för sig haft lite annat för mej under helgen… Som det här tex:

Efter jobbet i fredags brummade jag hem snabbt, plockade ihop det sista och så körde jag Douglas till skolan! Uppsamling där! En buss skulle ta hela klassen till Västerås där det skulle spelas…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Att vara här och nu!

Jag har massor att visa och berätta för er här på bloggen!Men just nu är jag bara här och nu! Har ingen lust att sitta inne med datorn i knäet och ladda upp bilder hit.. Jo det går att ladda dom via telefonen, men det tar ungefär 1000 år och de tålamodet har jag inte nu;)Idag är det söndag, men känns mer som en lördag! Underbart!En fruktansvärd trötthet hänger över mej. Sover ofta och länge… Ändå är jag konstant trött… Försöker hitta en bra balans i allt… Svårt de där med balans…Men som…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Modevisning, släkten är bäst och kalas!

I lördags var det fullt ös från det att vi vaknade! Upp med tuppen och sedan försökte jag fixa till mej så gott det gick.. Inhandlade present till kals som Alfred skulle på och sedan prova ut kläder till dagens modevisning i Vaggeryd!

Så här snygga var 4 av oss tjejer som gick!

Ha ha, älsk på huvudbonaden som jag och Victoria bar! Vi hade liksom kontakt med den yttre rymden! Skitkul idé som blomsteraffären hade fixat!

Lovar att det inte alls var så lätt att gå med den här skapelsen…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

En fin dag!

Det var inte bara Alfred som blev firad idag! Nej, jag också så klart! Ha ha, ja fy bubblan va mina grabbar skämmer bort mej! De vet ju hur mycket jag älskar paket, speciellt Fabian, Alfred och Jonas! Douglas han bara skrattar åt min hets på paket;-)

Fick både köpta och ”hemmagjorda” paket! ÄLSKAR DET!!

Fabian hade verkligen gått all in på förskolan! Bett sin pedagog ta fram ett foto på mej och sedan skapat fram ett fantastsikt konstverk!

Fick en alldeles ljuvlig och snygg…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

När man bokstavligt talat dansar ut ur butiken!!

Efter jobbet åkte jag och Fabian till Värnamo! Vi har en liten kille här i familjen som fyller 8 på söndag! Så lite presenter skulle köpas! Herregud, 8 år redan! För 8 år sedan var det by the way sviiiiiiiinvarmt just nu… 25-30 grader varje dag som natt! Tropisk värme. Inte idag, då va de jackväder…Att åka med bara ett barn så här är ju så mysigt och behagligt! Ingen som retas med varandra och ingen som är sur!Vi åkte först upp till utförsäljning av väskor på BM design! Maaaaassssor av…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Att klaga lite….

Åh herre min tid va tiden går fort …. Ja jag vet, jag klagar ständigt över det. Och skulle vi lyckas klämma in 2-3 timmar till på ett dygn så hade jag nog ändå klagat;-)

Är man svensk så är man. Ja då gillar man ju att klaga på det mesta, eller hur? Som på vädret tex… I flera dagar har det varit extremt varmt, över 25 härlig grader.. Åh herrreguuuuuud va det klagades från alla håll och kanter. Så varmt, suck och pust.. Idag var det typ bara 10-12 grader. Vad säger man då? Nä fy va…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Det är ju inte för intet…

som jag döpte min blogg till Äppelblomman! Eller hur?! För hur vackra är inte äppelblommor? Ja, precis! Dom är så vackra att hela kroppen spritter när man ser dem! Det liksom lyser kärlek om dem! De viskar till oss att det snart är sommar! Att vi har en underbar tid framför oss!

Äppelblomman ger så mycket hopp, liv och så mycket glädje med sina alla vackra färger! Den ger förhoppningsvis också frukt, ett gott äpple i härliga färger! Så vacker och så skör.. Synd att den bara blommar en gång per…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Rena rama lyx för både kropp och själ!

Igår efter lunch körde jag ut kidsen till mamma. Eller nä vi hämtade mamma och så körde dom ut mej till Hooks herrgård! Så grabbarna har sovit hos henne inatt! Bra för både oss och dom att komma ifrån varandra lite…

Jonas och hans kollega Johan hade suttit och jobbat hela dagen där, så jag och Johans sambo Cecilia joinade upp dem på eftermiddagen!

Jag kom lite tidigare, så jag passade på att få lite egentid och egenvård på gymmet där!

Fantastisk utsikt och 4.4 jobbig…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman