Vad blir det för mat??

Denna ständiga fråga som ekar ofta inom dessa fyra väggar här hemma: -Vad blir det för mat??

Ja med 3 hungriga grabbar i hushållet så går det åt en hel del mat, ja faktiskt redan nu, trots att de ännu inte är så gamla. Jag börjar redan nu fasa lite för hur vårt matkonto kommer att se ut om ett par år med 3 hungriga tonårsgrabbar?! *hjälp!* Redan nu har vi ett ganska så högt matkonto.. Ja om jag räknar snabbt mellan pekfingret och tummen så ligger det nog i snitt på 8000 kr i månaden….

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

När bastukänslan trollas bort!

Vi har 2 små rum i stugan som vi pratat länge om att måla och lägga in nytt golv i.. Golvet har legat där i flera år under sängen och samlat damm… Men det lägger ju liksom inte in sig själv bara så där;-)

Den där bastukänslan på rummen ska nu äntligen trollas bort! Den fula furufärgen ska nu bli vit och ett snyggt ekgolv skall läggas in!

Det är supercoola tak som går högt upp i nock i båda rummen. Men eftersom att det har varit furufärg, så har inte den känslan blivit så där bra som den…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Touchdown Mellbystrand!

Klockan 5 imorse ringde min klocka ilsket.. Ingen tuppjävel i hela världen kändes vaken just då, nä knappt jag heller…

Det händer väääldigt sällan att jag INTE snoozar min klocka, men plötsligt händer det! Jag gick rakt upp när klockan ringde och hör och häpnad, jag piggnade till snabbt! Börjar jag kanske bli sjuk eller möjligtvis gammal och morgonpigg? Nä det var nog bara en engångsföreteelse;-)

Efter klockan 6 hämtade jag upp min kollega och så började vår resa neråt…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Så stolt så vi nästan spricker!

Ibland måste man bara få skrika ut över hela världen hur duktig ens barn är! Skryta över dem så man nästan spricker!

Idag fick vi en sån upplevelse jag och Jonas.

Imorse hade vi utvecklingssamtal för Douglas! Vi vet att han är en skärpt kille med både hjärtat och hjärnan på rätt plats! Han har ett fantastiskt minne och har alltid haft. Han kommer ihåg saker som vi har glömt för länge sedan.

Han har alltså INTE ärvt sin mors hjärna… Jag tyckte skolan bara var en ett endaste stort trassel och…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Goa gubbar! – Fotbollens dag på Movalla

Idag har vi hängt nere på Movalla, alltså där grabbarna spelar fotboll och hockey!

De var fotbollens dag och alla lagen spelade en match var, plus att det var A-lagsmatch mot Klevshult och därmed derbyspel! (Heter det så?;-))

Alfred hade fått den stora äran att gå ut med en av spelarna till dagens match! Oj oj, fatta va stort det är i en 7-årings liv? Jösses så mallig han var, precis lika mallig som mej!;-)

Så duktiga och smågrabbarna gjorde det med bravur, stod helt stilla medans en vacker…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Like a star! – mannekäng på People

Jiiiihooo!! Sitter här och är full av lyckoendorfiner! Ikväll har jag varit i grannbyn Vaggeryd och gått mannekäng på den bästa klädbutiken People! Massor av härliga tjejer, supersnygga kläder, vin, goda snittar och massor av fnitter! Detta härliga gäng gick! Vi är numera ett ganska rutinerat gäng som har gått på dessa härliga modevisningar i flera år! Like a star, ja precis så känner jag mej där jag går i gången mellan all härlig publik, har på mej supersnygga kläder och har allas blickar på…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Chockat kroppen…

Åh vilket härligt väder vi haft idag! Mellby har levererat mängder med solstrålar och jag har bara njutit sittandes i en solstol med en bok framför mej!Jag chockade kroppen rejält idag! Ja för så här mycket sol har den inte fått på sig sedan i agusti och de är ju ett tag sedan om man säger så!;)Jösses Amalia va solen tog… Röd som en kräfta blev jag! Ja alltså lika vit som jag blir på vinter, lika röd blir jag men som oftast senare övergår till brunt! Alltså, även om jag just nu är röd så…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Kosläpp

Nämen så va det söndag igen och den här helgen har gått… Nä då, vi har en dag kvar här på smultronstället! Så jag ska suga ännu lite till av att få vara här!;-)

I fredags var vi på kosläpp en mil härifrån!

Massor av folk och massor galna kossor som nådde en ”frihet”!! Ja alltså den glädje som spritte i deras kroppar, den blev man ju alldeles glad i hjärtat att se!

Även om dessa kossor går inne hela vintrarna helt fritt inne i ladugårdarna. Så blev dom galet glada för att komma ut!

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Att välkomna våren!

 Igår eftermiddag packade vi ihop hela familjen Tajkon och styrde bilen mot vårt älskade smultronställe Mellbystrand!

Resan gick förvånansvärt bra, ingen var osams!! Wow, plötsligt händer det liksom!;-) Och kidsen frågade ”bara” 10 gånger om när vi var framme!!

 Normala? Nä de har jag heller aldrig påstått;-)

 Vi lämnade ett grått, regnigt och tråkigt Skillingaryd och vi körde igenom mängder med regn. Men när vi rullade in på vår gård på smultronstället sken solen och…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman