Att gå till kiropraktorn när man är 7 år gammal!

Så kom den här dagen som jag, Jonas och framförallt Alfred fasat för..Vi såg så klart fram imot besöket (jag och Jonas) hos kiropraktorn, detta kan kanske få Alfreds onda och dumma migrän att försvinna från hans lilla huvud, eller iallafall lindras lite! Men Alfred har verkligen fasat för detta besök… (Vi för att vi vet hur arg, ledsen och förbannad han kan bli på såna där ställen)Det började så där…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Du gamla du fria….

Grattis Sverige på din dag! Tack för att vi får bo här i trygga vackra Sverige!

Vi är på plats på smultronstället! Dagen började innan klockan 7 då de små huliganerna Grunditz var i fullt bråk och slogs så hårtussarna rykte.. Lövlie uppvaknande liksom… Dessa kids alltså, att dom bara orkar bråka H.E.L.A T.I.D.E.N….

Jag somnade dock om och blev väckt igen efter klockan 8 då frukosten var framdukad och det var bara att stätta sig och äta! Älskar sovmornar!

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Den där ständiga prioriteringen…

Hur man får ihop livspusslet ibland kan vara lite knepigt.. Att hålla en skuta flytande så att den inte sjunker, ja de vet ju alla som har/haft en småbarnsfamilj… Jobb, aktiviteter hit och dit för kidsen, matlagning, handling, fix, städning, tvätt… Ja listan kan bli lååång… Så mitt i allt försöker man hitta sig en liten lucka att ta hand om sig själv, det är där man måste prioritera…När klockan blir 20 på kvällen och dagen har gått på i ett och när det äntligen är lite tyst och lugnt här…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Alltså, seriöst… Detta är inte ok…

Nu ska vi snacka väder… Ja detta väder som inte bara jag pratar om ständigt utan även de flesta i Sverige…Vi höll på att frysa ihjäl på morgonpromenaden… Hittade inte mina vantar, annars hade även dom åkt på.. 6 grader varmt, 6(!!!!) ynka jäkla grader… Det är alltså lika många grader som dagen innan julafton… Seriöst, va fan är detta? Bara ett par 3 veckor kvar till midsommar och vi håller på att frysa röven av oss, alltså inte ok… Kidsen har köpt nya kläder till skolavslutningen…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

När tiden springer ifrån en…

Alltså jag önskar faktiskt att dygnet hade mer än 24 timmar… Just nu känns det som om tiden bara springer ifrån mej hur jag än må försöka vrida, vända och planera den..Det känns som om jag ständigt försöker jaga den, stressa ifatt den. Men inte sjutton hjälper det och hur mycket jag än må vilja ha mer än 24 timmar på dygnet så vet jag att det ju aldrig kommer att hända…;)(Ja kolla bara min hemska utväxt i håret, hemsk är den.. Har inte ens hunnit färgat håret…)Jobba, hem, hänga tvätt,…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

När det blir så där bra som man tänkt sig!

Igår blev vårt älskade uterum helt klart! Ja alltså det finns ju mer att göra, så som att måla runt fönstren och taket, alternativt sätta grova bräder på längden!

Men det får vi ta sen när det finns lite mer av tid och energi!

Kommer ni ihåg hur det såg ut innan?…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

En helg full av kärlek, mat, vänner, dricka, chill och härligt väder!

Vilken underbar helg vi haft! En sån där skön helg som vi kommer leva på länge!

I fredags blev vi bjudna ut till min kollega/kollegor Andreas och Victoria! Japp, jag jobbar med Andreas men också med Victoria ibland! Och JAPP vi hade masssssor att prata om även om vi ses 5 dagar i veckan! För prata, ja det är vi banne mej grymma på!;-) *fniss*

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

När man har svårt att acceptera….

Jag har passerat 35-års sträcket och har ju hittat lite gråa hår lite var stans ganska så länge.. Ja alltså bara på huvudet än så länge;-) *tack och lov*

Tjocka och grova är dom också , ja alltså hårstråna. De är inte bara gråa och tjocka, de är korta också och jag känner att jag börjar bli mycket tunnhårigare nu… Va fasen ska detta sluta?

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman

Att hitta på något tillsammans…

Helt plötsligt, efter si så där 10 år som riktiga småbarnsföräldrar har vi helt plötligt lite tid över för bara varandra! Ja alltså, så klart har vi haft det innan oxå.. Men då har det alltid varit med någon liten människa som dragit oss i byxbenen, åkt vagn, cyklat och inte alls tyckt de vi har gjort varit lika kul som vi…Det är grymt lätt att glida ifrån varandra som småbarnsföräldrar, men det är oxå skitlätt att glida ifrån varandra när barnen blir större.. Ja för helt plötsligt står vi…

Detta är ett utdrag hämtat från Karolin Grunditz blogg ”Äppelblomman”.

Läs mer hos Äppelblomman