Miljonsatsning på lågstadiet
Regeringen storsatsar på att öka personaltätheten på lågstadiet. Vaggeryds kommun tar inom kort emot miljontals kronor i bidrag från staten.
Regeringen storsatsar på att öka personaltätheten på lågstadiet. Vaggeryds kommun tar inom kort emot miljontals kronor i bidrag från staten.
En trafikolycka har inträffat på väg 199 i höjd med Svenstorp utanför Vaggeryd.
Imorgon, tisdag den 24 november skulle årets föreningssamling med temat: Ett jämställt föreningsliv ägt rum. Birgitta Andersson som har mångårig erfarenhet av att arbeta med jämställdhets- och mångfaldsfrågor skulle ha varit på plats och föreläst. Birgitta skulle ha talat om hur vi arbetar med flickor/pojkar, tjejer/killar och kvinnor/män i föreningslivet. Tillsammans med föreläsaren Birgitta har vi beslutat att ställa in årets föreläsning p.g.a. för få anmälningar. Vi har vid flertal tillfällen arbetat med olika informationsinsats till kommunens 100-tal föreningar men tyvärr är det endast 10 föreningar och 15 personer som visat intresse för föreläsningen.
Som vanligt första advent är det julmarknad och julskyltning i Skillingaryd. Besök Lions julmarknad på torget och butikerna i Vår lilla stad när butikerna håller extraöppet så du kan göra dina julklappsinköp. Andra advent är det sedan dags i Vaggeryd.
Vaggeryds kommun växer, vi blir fler invånare för varje år. Enligt prognoserna ska vi nå tillväxtmålet på 14 000 invånare i kommunen senast 2025. Och alla behöver ett bra boende.
Skillingaryds skjutfält har varit en militär övningsplats under flera hundra år. Idag är skjutfältet övningsplats för Göta ingenjörregemente (Ing 2). I samband med övningarna är det förbjudet att vistas på hela eller delar av skjutfältet.
Bor du i Skillingaryd och vill gå på restaurang? Grattis.
Etapp ett i omvandlingen av Vaggeryds centrum pågår enligt tidplan med flera olika entreprenörer som bidrar med olika delar. Under vecka 48 kommer till exempel arbetet med stenläggningen att komma igång. Bänkar, cykelställ och träd m.m. kommer att placeras ut senare i vår på grund av vädret, men förberedelserna för detat kommer att göras nu. Målet är att denna del av Järnvägsgatan ska bli ett välkomnande område där gående, cyklister och bilister ska kunna samsas på ett bra sätt.
Du måste vara inloggad för att kunna skicka en kommentar.