Lat

Idag är en sån dag då jag verkligen inte känner för att göra någonting. En sån dag när man bara vill ligga i sängen och titta på serier på Netflix, och inte göra något vettigt alls. Haha. Hade en visdomstand som började göra superont igårkväll så jag kan inte säga att jag sovit mycket heller inatt. Men det blir nog bra ändå, jobbet väntar och jag kommer tacka mig själv när lönen kommer

Läs mer hos EvangelinaBergh

Home away from home

Sitter återigen nere i Skillingaryd och ska alldeles strax dra mig mot jobbet. Denna vecka är det nästan enbart kvällspass som gäller, men det är roligt det också. Sovmorgon ska man ju inte klaga över!

Har för övrigt precis lyssnat klart på Alice Teodorescus sommarprat i P1. Den tjejen alltså! Hon är så duktig. Jag vill verkligen bli som henne när jag blir äldre. En stark högerröst i detta vänstervridna PK-Sverige. Vänta och se!..

Läs mer hos EvangelinaBergh

hat löser ingenting

Jag blir så glad när människor förstår. När de verkligen fattar att hat inte löser NÅGONTING. Att hat föder ännu mer hat och att det inte är okej att hata någon, oavsett kön, hudfärg, nationalitet eller religion. Tänk om bara alla kunde fatta det nu på en gång. Direkt liksom. Men tyvärr, tyvärr är det inte så lätt. Folk vill blunda för gamla strukturer, blunda för nya strukturer, inte se sanningen då det skulle betyda att de måste ändra sitt tankesätt och erkänna att de haft fel. Det är sorgligt. Riktigt riktigt sorgligt.

Läs mer hos EvangelinaBergh

Home sweet home

Jag vet inte ens hur jag ska börja.. Det har gått nästan två veckor sen jag skrev sist. Jag har jobbat och bott själv i Skillingaryd, inte roligt. Eller jo, jobbet är rätt kul, men att bo själv är urtrist. Därför är jag nu hemma hos mamma och pappa i Linköping. Skönt att bara få bo ihop med några igen.

Jag har för övrigt jobbat lite på ett nytt diskussionsinlägg, men det blir inte riktigt bra. Har så mycket jag vill säga, och vet inte hur jag ska få ihop det. Funderat på att dela upp det till flera olika, men det känns inte heller bra så vi får se. Kanske att det kommer ett en dag. Tills dess kan ni ogifta människor där ute glädjas lite åt tanken i denna bild!

Läs mer hos EvangelinaBergh

Little Toy Guns

Igår tog jag mod till mig (eller bara bad mamma skicka över videon till mig) för att ladda upp den låten jag sjöng på våran sista konsert upp på Youtube. Låten är gjord av Carrie Underwood och heter Little Toy Guns. Den är skitbra, och jag är ganska nöjd med framträdandet, så här får ni den!…

Läs mer hos EvangelinaBergh

party over here!

Denna dagen är verkligen speciell. Varför kanske ni undrar? Jo, det är min allra sista dag som barn. Som omyndig. Som okapabel att gå ut och festa. (Nej, jag skämtade mamma och pappa). Och som okapabel att ställa mig i bostadskö i Örebro. För imorn fyller jag 18! 18 bast. Nu börjar livet! Nu kör vi!

Läs mer hos EvangelinaBergh

Linköping

Nu kan jag klassa mig som östgöte! Igår gick flyttlasset och i natt var första natten i lägenheten. Det är trångt och lådor precis överallt, men vi har iallafall hunnit reda ut kök och badrum idag redan. Känns bra. Näst på tur står vardagsrummet. Bara 120 lådor kvar. Puuhh.

Läs mer hos EvangelinaBergh

Woop woop

Hela förra veckan befann jag mig på Äventyrskollo i Långserum. Jag jobbade i service-teamet och diskade och städade 8 timmar om dagen. Ett hårt jobb, men vi hade superkul i teamet, så jag är nöjd! Och trött! Tog frukosten varenda morgon, vilket innebar att jag gick upp en timma tidigare än alla andra (7.00) för att göra gröt, koka ägg och kaffe, och plocka fram allt annat folk kan tänka sig vilja ha. Suck.

Men det var roligt så jag ska inte klaga!

Idag kom flyttfirman och packade hela vår lägenhet, och imorn bär det av mot Linköping. Linköping alltså, tänk va. Tänk om jag vetat detta för 6 år sedan!

Läs mer hos EvangelinaBergh

Studentveckan

Den här bloggen alltså… Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, jag vill egentligen skriva och uppdatera hela tiden men jag kommer liksom aldrig till kritan… Antar att hela sommaren kommer bli ungefär så, men det gör inget för på sommaren läser ingen iallafall. I höst sen ska jag försöka dra igång mer, dock får vi se hur mycket det blir iom annat uppdrag som väntar.

Nu är studentveckan igång iallafall. Galet, om bara FYRA (!!) dagar är det min tur att springa ut och lämna gymnasiet bakom mig. Helt stört. Dagen började ihop med klasskamraterna nere vid Vättern i solen, ett mycket bra sätt att börja en sån här vecka på!

 

Läs mer hos EvangelinaBergh